Family-Friss Kft.

Akarj több lenni, minden egyes nap, tegyél hozzá a világhoz!

„Akarj több lenni minden egyes nap, akarj többet elérni, mert ez adja az emberi lét egyik értelmét”

Mosonmagyaróvár kulturális életének egyik leghűségesebb mecénása a mindjárt a 30. születésnapját ünneplő Family-Friss Kft, ital kis-és nagykereskedés az ipari negyedből, a Timföldgyári illetve az Alkotmány útról. Már az Alkotmány útról is, hiszen nem is olyan rég megvásárolt a cég egy modern csarnoképületet, majd uniós pályázat segítségével plusz 400 négyzetméter hozzáépítése is megtörtént.

A Family-Friss nem állt és áll meg az innovációban, a raktárterület megnövelése csak az első lépés volt. Ezt követték a munkagépek, rakodógépek, amelyek megkönnyítik a dolgozók fizikai munkáját! 2 db vezető állású és 1 vezető üléses targonca beszerzése szintén pályázati segítséggel történt. A raktárbázis modernizálása az új gépjármű parkkal, egy emelőhátfalas teherautó, és a 3,5 tonna alatti, az 1,5 tonna terhelhetőségű gépjármű park frissítésével lett igazán kerek. A jövő évi tervekben szerepel egy raklapfóliázó gép beszerzése, ami ismét egy nagy lépés az italkereskedés életében.

Egy kísérleti időszak is lezajlott a cégnél, amikor a munka hatékonyságának növelése érdekében személyi változások is történtek. A bolt vezetését egy régi-új dolgozó vette át, aki átlátja a munkafolyamatokat, ismeri a dolgozókat és kellő rutinnal rendelkezik ahhoz, hogy ezt a bonyolult /üzlet-raktár-dolgozók-partnerek-vásárlók/ rendszert irányítani tudja. Elkezdődött a komissiózás, ami egy szervezett előkészületet jelent a következő napi kiszállítására, a környék vendéglátó egységeibe. A C+C üzlet mérete 800 négyzetméterre növekedett az átcsoportosítás miatt, mivel az üzlet mögötti raktárrész megnyílt a vásárlók előtt. Az árukészletet modernizálták, a környezet védelme, a tudatosság jegyében, megkezdődött az átállás a műanyag party kellékekről, a környezetbarát poharak, szívószálak, tálcákra. De már a vászontáskák is elérhetők.

2020. legnagyobb kihívása az üzlet megújítása, új design, modern környezet, ami a XXI. századi arculattal tudja fogadni a vásárlókat! Ez egy óriási munka, amit folyamatos nyitva tartás mellett kíván a vezetőség lebonyolítani. Ehhez is szükséges lesz a jól szervezett, tervezett munka, amely a kiváló munkaerők nélkül nem működhetne. A dolgozói létszám 50 fő, de nem a számok, hanem a minőség emelése, a hatékonyság növelése a cél, mégpedig oktatásokkal, csapatépítéssel. A dolgozók megbecsülése egy megtérülő befektetés, hiszen ők az „olajozott gépezet legfontosabb alkatrészei”! Talán 1-2 fővel bővül a létszám, mivel 1 fő nyugdíjas lesz és lassan a cégvezetésben is eljön a generáció váltás ideje. A hatékonyság növelését támogatja az informatika, komplett vállalat irányítási rendszer kerül bevezetésre.

A 2020-as év a változások ideje, ez lesz a fennállás 30. éve, amelyre már most folynak az előkészületek. Magyarországon a cégek „korán halnak” 20% éri meg a 10 évet. A Forbes magazin felmérése szerint a hazai vállalkozásokból mindössze 4% éri meg a 30 évet. Ők pedig az ország gazdaságának meghatározó elemei. Ők azok, akik megértették a megbízhatóság, a stabil adófizetői háttér és a folytonos fejlődés, a tervezés, a hozzáadott humán értékek a legfontosabbak. Minden egyes nap jobb, és többnek lenni akarással lehet tenni a világhoz, ez adja a lét egyik értelmét mondja Kecskeméti Marianna a cég marketingese.

További hírek